29 de novembre 2024

CONFERÈNCIA I COL·LOQUI "L'HORT ESCOLAR: REPTES I OPORTUNITATS".

      


     Aquest dijous, Laus Fullana i Manu Moreno han exposat la seva proposta de suport i dinamització dels horts escolars als centres educatius. Ha presentat la ponència l'inspector i president del FEAEIB Josep Coll.

     Aquesta iniciativa prové dels projectes que té APAEMA (Associació de la Producció Agrària Ecològica de Mallorca) encaminats a la divulgació de l'agricultura ecològica i a la conscienciació de la necessitat del canvi en el model global dels processos agroalimentaris.

     Seguint els principis bàsics de l'educació ambiental ofereixen a les escoles i instituts dos tipus d'intervencions. Han parlat d'activitats i tallers relacionats amb la temàtica dels horts escolars i de projectes de llarg termini durant els quals s'impliquen en la posada en marxa i seguiment dels horts escolars.

     La xerrada s'ha desenvolupat en un ambient participatiu durant la qual les assistentes i els assistents han intervingut en nombroses ocasions, tant per fer preguntes com per compartir les pròpies experiències. La majoria eren docents, per això la temàtica s'ha centrat principalment en la vessant educativa de l'activitat dels horts.

     A part de donar consells pràctics i mostrar exemples de models d'horts a les escoles han defensat dues idees bàsiques que emmarquen la línia d'acció, han deixat clar que un hort escolar té com a primer objectiu facilitar a l'alumnat l'experimentació i el contacte amb la terra, no s'ha d'entendre amb un objectiu productiu. La segona idea compartida amb els assistents és la necessitat que el projecte d'hort escolar estigui integrat dins el tractament curricular, que sigui un recurs que faciliti la vivència i l'experimentació fugint del model d'activitat aïllada i quasi ornamental. 

    L'acte ha finalitzat amb la intervenció de Josep Coll anunciant les dues properes activitats del FEAEIB: una conferència sobre l'ensenyament de les matemàtiques i una sobre l'obra de Josep Mascaró Pasarius.